tisdag 6 oktober 2009

Nu har vi satt stopp för Dunder Karlsson och Blom!

I slutet av förra veckan slutade min föräldraledighet och jag började arbeta 80%. Hela tre dagar hann jag jobba innan det var dags för VAB (vård av barn). Inte undra på att cheferna helst inte anställer småbarnsföräldrar;)

Det har varit mycket snor och gnäll här idag. Med jämna mellanrum tog min ork och mitt tålamodet slut så vi fick försöka ta oss ut för att få lite frisk luft. Och det hjälper faktiskt, men har mycket mer energi när man kommer in. När vi under starka protester fått på alla kläder och kommit ut säger Edvin: Mamma jag tror jag kände en regndroppe och nu kände jag ännu flera. Vi var ute en liten stund men provade en gång till på em med samma resultat, regn!

Annars la bilen av igår så stora delar av dagen har gått åt till att ringa försäkringsbolag, hybilsfirmor osv. Tyvärr fanns det ingen bil till oss förrän tidigast imorgon em. Vad betalar man då den dyra försäkringspremien till?

För att nu prata om något roligare! Vi har fått en hel del leveranser till huset nu. Bl.a. har det kommit parkett till hela huset, många paket!




Även våra fina "pippi dörrar" har kommit. Sådana dörrar är det i villa villekulla fast där är färgsättningen lite annorlunda. Vi har även fått alla lister, fönsterbräden och värmepumpen osv





För att inte dunder karlsson och blom eller några andra tjuvar ska hälsa på hos oss har vi nu larm.


Kameran hoppas vi inte få användning för men det känns i allafall mycket bra att den sitter där.

Än så länge är det så nytt att det nästan är lite spännande. Snabbt som attan springer man ut och stänger dörren fast man skulle kunna gå helt lungt. Det går nog snart över;)


4 kommentarer:

  1. Har ni inte testat så att den skickar någon bild så att ni vet att den funkar? ;-)
    Värmepanna sa du, vad har ni valt för något system?

    SvaraRadera
  2. Larm?! varför inte skaffa schäfer? Jag vet var det finns en mycket söt schäferhane tillövers :) /syster

    SvaraRadera
  3. Visst är det spännande när leveranserna kommer, äntligen få se vad man valt månader innan.
    Verandan till huset är ju helt underbar tycker jag, den passar ju perfekt till ert hus. Mysigt och sitta där i kvällssolen!

    Hoppas det löser sig med bilen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nej Ika vi har inte provat kameran!!! Men det kommer garanterat komma dagar då man glömmer bort sig.

    Vi ska använda oss av en "liten" värmepump, vattenmantlad kamin kopplad till acc tank. Vi har även förberett för solpaneler. Får nog gör ett inlägg bara om värmen för att visa mer detaljer.

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)