fredag 20 november 2009

Barntapet!

Nu är första barnrummet under uppbyggnad! Det är Edvins rum vi börjar med.


Vad kan passa bättre än denna tapet med blixten och hans vänner. Vi kommer ha den som fondvägg. Resten av rummet målar vi i blyertsgrå. Vi kommer måla ränder i grått, blått och rött på den lilla väggen i vägglivet. Allt är inhandlat så det är bara att sätta igång:)
Måste berätta en gullig historia om fondväggen. När Edvin ska åka med och hämta sin tapet undrar han om vi ska åka och slänga skräpet på släpet då. (Det är stort behov av det!) Ja kanske det säger jag men frågade varför han undrade det? Hur ska vi annars få plats med min vägg, får jag till svar. Vi brukar måla men väldigt sällan tapeltsera hos oss;) Man lär sig något varje dag! Att tapeter levereras på rulle t.ex.
Fortsättning följer..........

4 kommentarer:

  1. Ha ha barn är roliga!!
    / petra

    SvaraRadera
  2. Åh vad gulligt :)
    Jag förstår att du längtar nu,inte långt kvar.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jamen självklart!! Varför ska vi vuxna göra det så svårt för oss? ;-)

    SvaraRadera
  4. härlig tapet, ett ganska likt mönster ska Robin få på sina gardiner.

    Nu kan du åka förbi och se vilka lampor vi valt, lyser fint på kvällen :) det är grå avlånga rör med ljus upp och ned 36 W vardera, Modena från konstsmide

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)