söndag 10 oktober 2010

Helgen i korthet.

Kan inte säga att helgen varit annat än lyckad. Jag hade tänkt hinna måla en barnmöbel vit också men men, något roligt måste man ju ha att göra under veckan. Annars har vi hunnit mer än vi tänkt.


Takfotsbrädor är uppsatta på garaget.


Lite målning

Eldningen blev äntligen av. Vi hade samlat på oss en heldel. Det har varit en riktig höstdag idag, kallt och rått. Perfekt eldningsväder!

På lagom avstånd från elden:)


Nu till helgens bonus. Vi hann även få en del ved uppsågad och staplad. Trevligt med positiva överaskningar.


Nu är vi redo för vinter, fast den får gärna vänta ett tag innan den kommer.
Vad har ni gjort under helgen?

4 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Va kul att du hittat till mig och att du skrivit så jag hittat hit! Superfint hus ni har! Har kollat runt lite bland dina etiketter men inte hunnit så långt att jag sett när ni började bygga och hur länge ni bott i huset.

    Ser ut som att ni har haft en riktigt produktiv helg ni med, visst är det skönt när man får saker gjorda som man kan "ta" på, att man ser att det händer.

    Hoppas ni får en lika bra vecka och att ni håller er pigga och krya!

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Hej
    Skönt att få lite gjort förstår jag! Vi har gjort detsamma, dock körde vi till tippen med ris och gammalt skräp, hästtransporten är bra till sånt med. Det enda som inte gjordes som planerat var att ta upp båten, men den överlever någon vecka till...
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad duktiga ni är!
    Jag hann faktiskt med att fota huset i helgen!

    SvaraRadera
  4. Du får kila iväg till närmsta konditori och köpa en liten bakelse :)

    Vilken underbar header du har! Vilket hus!

    Kram Maria

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)