lördag 22 augusti 2009

Takstolarna på plats

Idag har vi hunnit väldigt mycket mer än vi hoppades på. Alla takstolar har kommit på plats och nästan hälften av taket har råspont.



Vi lyfte in takstolarna i "garaget"och hängde dem upp och ner på väggarna. Sedan fäste vi två rep så vi kunde dra upp dem men även hålla emot och på så vis "hålla balansen". På de första takstolarna övade vi upp taktiken sedan gick det som på räls:)
Första takstolen på plats.
Det är trevligt med arbeten där man verkligen ser resultat!

Taklagsfesten bytte vi ut mot taklagsfika.



Johan har fått en ny leksak, en spikpistol! Men jag kan ju inte annat än att hålla med honom att det är ett väldigt tidssparande verktyg. Man blir ju inte så trött i armarna heller som man annars hade blivit efter några hundra spik:)





1 kommentar:

  1. Taklagsfika låẗer trevligt men själv har jag ätit varm kantarellmacka till lunch så jag skall inte klaga jag heller.. åter till tentaplugget, förhoppningsvis för sista gången! /syster om-bara-tentan-kunde-göra-sig själv-yster

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)