torsdag 18 mars 2010

Veckans recept!

Å så var det dags igen! Efter hela två arbetsdagar är jag hemma för vård av barn igen. Känns som man är på studiebesök på jobbet lite då och då. Men vi får tro att det vänder snart:)

Jag går runt och småstädar lite inför värderingen av huset imorgon, om det nu är någon som vågar sig in här imorgon, vi får se?!?

Fick även fram min receptmapp. Där åker tidningar, urklipp och små receptlappar ner som kan vara bra att ha. Den mappen börjar bli ganska fylld vi det här laget:) Efter att ha kikat lite var det faktiskt riktigt mycket som kan vara bra att ha. Ska nog börja med veckans recept. (eller blir det kanske månadens, vi får se! )

Först ut blir vår blivande kock Edvin. Han sitter gärna vid datorn och tittar på bolibompas receptbok eller gör kvällsfika till sina föräldrar. Han tycker att vi börjar bli lite gamla, så det kan vara bra för oss om det kommer en kock och hjälper till med matlagningen. Jag hoppas att vår lille kocken är lik hjälpsam även om några år;)

Veckan recept:

Edvins chokladpannkakor




3/4 dl vetemjöl
2 dl mjölk
1 ägg
lite lite salt
Marabou mjölkchoklad ca.25 g
(riv chokladen fint)




Edvin toppar gärna pannkakan med lite strösocker, vi andra tyckte den var söt och mycket god som den var.

2 kommentarer:

  1. Hej Veronica!
    Vilka mumsiga pannkakor, måste testas!! Vård av sjukt barn har jag också fått erfara. Min son Mille började på Tornet i slutet på januari och vi har varit hemma 2 ggr redan.. Men han är ju ständigt snorig och hostig! Hoppas det går bra på värderingen!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att värderingen gick bra!
    Snart kommer vi lite närmare er... håll i er!
    Vi hoppas att ni kryat på er så att vi kan träffas. Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)