torsdag 15 september 2011

Kan man äta sommar?:)

 Nu var det länge sedan det hände något här på bloggen. Efter viss uppladdning känner jag mig nu riktigt bloggsugen.



Detta är vad jag bjöd min familj på här om kvällen:(
Den förste hade halsfluss, den andre halsfluss och höstblåsor (hemsk sjukdom!)
och den tredje hade (bara) feber.

I morgon, underbara fredag har jag istället tänkt bjuda på detta:


Fläderglass med hallon

Om man kan äta sommar så gör man det med denna dessert!
Den är verkligen underbart god! (detta är faktiskt vår bröllopsdessert!)

Till 5 port.
Knappt 1 dl koncentrerad flädersaft
3/4 dl socker
3 st äggulor
3dl vispgrädde
hallon till servering

Vispa äggulorna och socker. Tillsätt grädde
 och saft. Häll smeten i glassmaskinen och starta....
Om man inte har glass maskin ställer ni in bunken med
smeten i frysen men i måste röra runt ofta medan
glassen fryser.

Egentligen ska denna dessert serveras på en
hallonspegel av passerade hallon. Jag brukar förenkla den
och servera "vanliga" hallon.

Trevlig Fredag!

2 kommentarer:

  1. Ja den är verkligen god! Flizan går på antibiotika för en hudinfektion och lyckas på något sätt alltid pilla ur eller spotta ut tabletterna. De måste smaka jätteilla för annars äter hon ju allt (utom apelsinskal).
    Med hopp om tillfrisknande /syster yster

    SvaraRadera
  2. Varför inte samla ihop sommar bilder och visa så kanske du får ännu mera sommarsmak?

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)