lördag 11 juni 2011

Blixtar och dunder.....





Vi hoppas på en lugnare helg. I allafall när det gäller åska.
Förra helgen slog blixten ner i ett träd inte långt från huset.
(Se pilen) Vilken smäll!
Kvar står ett halvt förkolnat träd med uppflisad stam
och trädflisor utspridda runt omkring på marken.
Vi är glada att det inte är beskrivningen på vårt hus!
Nu vet vi i allafall att jordfelsbrytaren fungerar:)
Nu tycker vi att vi fått vår åska för den här sommaren!





Utsikt från vårt fönster vid diskbänken.




Nu väntar kalas med massor av tårta. Vad ska ni göra idag?

4 kommentarer:

  1. Oj! Usch, vad otäckt. Vilken tur att det tog i trädet och inget annat.
    Jag gillar åska och tycker att det kan vara lite mysigt i vanliga fall men åskvädret förra helgen var riktigt otäckt! Då tyckte jag inte alls att det var roligt.

    Idag har jag haft en barndomsvän här som jag inte träffat på 15 år. Superroligt! Resten av dagen blir lugn. Ha det så trevligt på kalaset :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vad läskigt! Ja det är tur man är skyddad. Här har det än så länge varken regnat eller åska på evigheter, lite regn skulle inte skada.Åska kan vi dock klara oss utan!
    Ha det!

    SvaraRadera
  3. Usch den smällen hade jag gärna skippat.

    SvaraRadera
  4. Huh, det var alldeles för nära.
    Även vi har ägnat dagen åt att kalasa. Först för att fira skolavslutning, sedan för att fira min mormors 96-åriga (!) födelsedag!
    Kram Jennie

    SvaraRadera

Jag blir jätte glad att Du skriver en kommentar till inlägget. (Om du inte har ett google konto så kan du välja namn/webbadress och fylla i ditt namn istället.)